María, Fran eta Lorenzok, egun berean, soinu onda berean, soinu metaforak, izarrak, ziztuak, loop geruzak eta elektronikarik gabe egiten den musika elektronikoa ekartzen dute solasadira:
2019ko urtarrilaren 5ean, zaldunaren gainean lanean daudela, MarIa Salgadok eta Fran MM Cabeza de Vacak Lorenzo García de Andraderekin solasten dute haien sorkuntza prozesuari buruz. Errekako ura, orkatzak eta gorputza desobedienteak, denak loopen antzera:
Naz dot egaz utu aute egaz kau rreaz au otzun neitan aun iño iñoa oixe trikotosa joku prototipoa. Gereziondo baten adarrak ziren. Dena azala, jaialdi bat bezela.. Myriam Rzmek "Arbola soinyu" experimentuari buruz hitzegiten du. Hor doa:
Andrea Duniak nola Rosalía de Castroren ilobaren lehengusina ekoizkorra bihurtzen den kontatzen du.
Bailara eta ekaitzen artean, Azalatik Bilbora, Ula Iruretagoiena, Ibon Salvador, Marta Villota, Monica Cofiño, Elisa Uriszar, María Ezquerro eta Itxaso Díazek, postale hauek bidali zituzten "Grafitti", Radio Euskadiko irratsaioan. Postal bat egunero, maiatzaren 29tik ekainaren 2ra. Hemen denak batean:
MARTXAUNDI ibilbidean zehar Loty Negartik egindako pieza, HAYA AGUA GARRAPATA. Irrati novela sortaka. 2016ko ekainak 20tik 23ra bitartean. Hemen entzun dezakezuen zatia: BAYAS (agua para los espaguetti).
Irailaren 25eko astean Konposizioa Denbora Errealean laborategiak Azalan jarraitu zuen, simulazio formatuan. Luciana Chieregati, Ibon Salvador eta Joao Fiadeirok CTRren inguran solasten dute, pentsamendua pentsatzeko tresna, afektuak, eta konposizioa-posizioren arteko erlazio mikropolitikaz:
2017ko irailaren 21ean, "Konposizioa denbora errealean eta sorkuntza koreografikoa laborategian" J. Fiadeiro eta C. Camposekin solastu genuen, besteak beste, ikusezin izatearen garrantziaz egiten duguna egiten jarraitu ahal izateko:
Maiatzaren 24ean Azalako estudioan, zeru pristinoarekin, José Luis Espejok mesmerismoari buruz hitz egin zigun, Boccioni, Adorno, Rafael Penagos, Concha Piqué. Espejok honako bi audio-irudi hauek partekatu zituen gurekin:
Maiatzaren 12an arratsaldez, 10. Proklamaren baitan historia(k) dokumentala eta prozesua aurkeztu ostean Olga de Sotorekin solastu dugu. El joven y la muerte lana, bertan dagoen dispositiboaren koreografia, dantza egiteko desioa, dantza eszena eramateko desioa, agertzear dagoenaren potentzia eta isiltasunari buruz.